Aventyr i Cairns

God- morgon/dag/middag/kvall/natt eller vad det nu blir som passar er.
Sjalv sitter man i Soliga cairns kring lunch och skriver ett litet inlagg! :)

Vad har hant sedan senaste inlagget da? Till en borjan, inte mycket. Lite festande men inga aktiviteter. Man klattrade nastan pa vaggarna ett tag dar. Men sa kan det vara, det ar ju regn period har sa. Har aven sagt adjo till min resekamrat Ida.
(For de som vill sa kan ni folja Ida's fortsatta resa pa www.iidadanielsson.blogspot.com)

Men de senaste dagarna har de varit riktigt fullt upp.
White water raafting(forsranning), regnskogs vandring, lite mer festande, snorklande och mote med manga trevliga nya bekantskaper.

Pa tisdagen drog jag upp i regnskogen.. och ja.. det regnade.. mycket!

Vacker regnskog med dimmiga bergstoppar!

Fina insekter ocksa.. jaja.. jag ser stord ut pa bilden :P men men..
Den hade ju vassa klor.. den stack mig nar jag tog bilden :P hahaha

Var ute och vandra lite ocksa.. helt plotsligt marker jag att floden ar sa oversvammad att gongvagarna/stigar ar oversvammade totalt :P Jag och nagra andra(en hallandare och en tysk som var pa smekmanad) tog da regnskogen istallet.. lyckadet sjalvklart ga in i ett spindelnat med en 10 cm spindel i.. mums :P haha.. Men vi klara oss utan ormbett och annat i alla fall.. Hade sett australiens giftigaste orm bara nagra minuter innan denna vandring :P

Vi fick aven lov att vada vid ett tillfalle.. Inte sa smart da det finns emort mycket krokodiler i queensland. Men vi klara oss med alla delar i behall. Fast vi var alla lite oroliga nar vi val var i vattnet.

Fint vattenfall va? :P Synd bara att det var monligt..

Detta ar nagot man inte ser genom tagfonstren i dalarna direkt ;P


Sen kom man hem med vata klader, som fick torka under natten. Sedan var det vidare till Tully och Tully river for forsranning(grad 3 av 6) En heldag inkl lunch. Alla andra flottar sa ramlade minst en ut lite da och da. Vi var battre pa att ta oss ner och halla balansen i flotten. Dar emot sa raka vi kora in i en som lagframfor oss och vi alla valte i. Mitt i en fors, och det var omojligt att simma da strommarna var valdigt starka och botten full med vassa stenar. Men det gick bra. Lite blamarken har och dar for vissa. Och ett stort raddnings padrag :p haha.. Men kul var det ;) Vill gjora om det igen! :D




Sen blev det snorkling i tva dagar :) Maste beromma personalen pa forsta dagens utflykt.. mycket vackra damer ;) hehe..

Pa kvallen blev det utgang och olspel med besattningen pa baten. Manga ol senare (3 kr per ol) och timmar senare blev det sangen.. i tva timmar.. sen upp igen och ut pa ett nytt rev.

Bokade Frasier island for ett par dagars aventyr senare pa kvallen och sen hem och sova. Trott...
 Idag ska jag med flyget till Brisbane!

Adjo for nu! Skot om er alla! :)


Kommentarer
Postat av: Tommy

Tja Matte! fan vilken äcklig insekt! Men fors rännigen verkade vara as häftig ju! Det hade jag gärna provat på :P Snorklingen såg heller inte helt fel ut! Här hemma bara snöar det.. fan va avis jag vart nu :P hare bra!

2010-02-28 @ 09:09:57
Postat av: Sandra

Det såg riktigt skoj ut med forsränningen. Blev det några vurpor kanske. Ni såg då ut att haft det riktigt trevligt i gummibåten :)

Kram

2010-03-07 @ 18:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0