Road Trip!!

Då var det första Februari!!

Och det börjar bra!

Igår åkte Daniel vidare till Melbourne för att sedan fortsätta till Sverige igen...
Vi kommer sakna dig på roadtrippen mannen!! :)
Vad mer då? Jo, Ida kom till Perth efter att ha varit med en lokal vän i en vecka utanför Perth.
Så det har blivit stranden och även lite festande.. Vi var även till Polisen och fixa med anmälan.
Men nu åter till nuet
Som jag sa så börjar det bra! I morse drog Ida och jag för att hämta vår Wicked Campervan. Denna firma har även ett blygsamt erbjudande där man kan få första dagen gratis. Hur? Jo du klär av dig näck när du hyr bilden. Så vi tänkte: "Varför inte? Det är 65 dollar vi talar om" Så vi tog av oss näck och fick ett lägre pris tack vare vårat hjältemod.. eller galenskap.. kalla det vad ni vill! :P
Sedan fick vi i och för sig vänta i 2 timmar innan vi fick bilen.. vilket var enormt jobbigt då vi inte ännu hade ätit frukost. Så vi höll på att bli tokiga... Men tillslut fick vi vår bil. Även kallad Family guy.. Då Stewie befinner sig på vannens sidor :) Bilder kommer senare ;)
Fick under tiden även ett brev från Polisen där de säger att vissa av mina stulna saker återfunnits.
Då är det verkligen ett tecken på att Januari var en dålig månad, men nu vänder det :)
Jag fick tillbaka körkortet, min plånbok samt visa korten. Dom är i och för sig blockade men ändå... :P
Sen bara det av till Bam'bu hostel för att packa det sista och åka. Kl hann tyvärr bli 15-16 innan vi kom iväg. Vilket förstörde planeringen lite..
Men nu sitter vi på en campingplats där vindarna blåser 10 km/h och har nyss ätit middag.
I morgon fortsätter och börjar den RIKTIGA road trippen!!! :D
Vet ej när jag kan skriva igen, så hoppas ni uppskattade denna lilla uppdatering i alla fall :)
Take care och lämna gärna lite text efter er :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det ska vara du som gör en sådan sak att klä av sig näck för att få billigare pris...hehe Kan tänka mig att uthyraren blev glad av det han fick se... :)



Vad tråkigt med att dina saker har blivit stulna, har missat en del när jag inte kollat din blogg på ett tag. Vad hemskt, men tur ändå att du börjar få tillbaka lite av de stulna sakerna. Hoppas verkligen denna månad går bättre för dig än föregående.



Puss o kram

2010-02-16 @ 15:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0