Världen tycker inte om mig denna månad..

Först smitnings olyckan i Adelaide och nu detta? Hoppas detta inte förfyller hela det nya året!

Men innan de dåliga nyheterna låter jag dig komma med lite på vad jag gjort i övrigt dessa dagar!
Bodde först med familjer Grosser i 2 dagar. Samma familj som jag bodde hos första veckan i Australien sist jag var nere här. Sedan på söndagen hämta jag upp Daniel på tåg station.. han var över en timme sen. Han hade befunnit sig i Sydney de senaste dagarna.
Men men.. Vi flöt omkring lite på stan under dagen å käka mat och så..
Sedan checka vi in på ett hostel i centrala Adelaide.
Dagen efter tog vi bilen ut till bergen och drog till en stor Wildlife park. Massa kängrur som åt ur ens händer :)
Dagen efter de, drog vi till Adelaide Zoo och såg Pandor :) Dom har precis skaffat två stora pandor dit. Så det var lite häftigt. Resterande dagar blev det lite strand och dyligt.. Sen tog vi flyget till Perth.
Här i Perth har vi mest njutit av stranden! :)
Idag tisdag så har det varit Australian day, vilket kan jämnföras med National dagen.
Vi var på stranden även idag, vilket i senare perspektiv var en dålig idé. Varför?
Jo vi blev rånade!

Båda våra mobiler, körkort, visa kort och en del andra drygripar blev stulna medans vi var i vattnet.
Tydligen av två unga tjejer...
Så nu är man fattig kan man säga!
Daniel är lite mer bestörtad över detta än jag, men jag tänker som så att man kan ändå inte göra nåt mer åt saken nu. Vi har gjort vad vi kan, och att slösa energi på att må dåligt förlorar jag bara på. Försök istället fokusera på nuet. Vad har vi och vad behöver vi, istället för vad har vi haft.
Största problemet nu, är körkortet! Då jag skall hämta ut en campervan(hyr bil) på måndag.
Men det löser sig nog också, på ett eller annat sätt!
Dock var det väldigt många vänliga människor på stranden. Vi fick skjus till stan av en kvinna som bodde helt åt andra hållet. Enormt vänligt av henne :)
I övrigt så drog vi och kolla på fyrverkerierna idag! Grymt nice!!
Och i morn kommer Ida hit, och vi ska fixa lite med planering för resan längs väst kusten!!
SER så grymt fram emot den resan!!

Nu hoppas jag bara att min tur vänder! Inga fler smitare(hit and run) eller stölder!
(
dom beslag tog min jäkla nagelknipsare på flyget, men inte daniels sax!!)

Nej nu blir det sova lite!! Hade bra gott folk! :)

Kommentarer
Postat av: Tommy

Tja, FAM va tråkigt att höra! Tråkigt att det finns så oärliga människor. Men hoppas det fixar sig för er mu iaf! Ta hand om er! Hööj

2010-01-27 @ 22:28:32
Postat av: Sandra

Ajdå det var verkligen inte kul, och av två unga tjejer. Om man inte kan lita på tjejer, vad finns det då kvar att lita på. Tråkigt, mem det är som du säger, tänk istället på nuetoch vad man kan göra framöver än att haka upp sig på det som har hänt. Det är inget att göra åt, förhoppningsvis lär ni kunna skratta åt händelsen att bli bestulna av två unga tjejer när ni blir äldre.



Kan säga att ja är otroligt avis på er, hade också velat mata kängurur och pandor som är så söta.



Kram

2010-02-16 @ 15:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0